HOTELE

Hotele to charakterystyczna branża w której zagadnienie związane z Inwentaryzacją  w przepisach dzieli się najczęściej na dwa typy:

  • inwentaryzacja ciągła
  • inwentaryzacja roczna

Zwykle ta pierwsza realizowana jest przez pracowników hotelu. House keeping, którzy regularnie dokonują liczenia pościeli, obrusów, ręczników, drobny sprzęt kuchenny, artykuły kosmetyczne w łazienkach itp.

Inwentaryzacja roczna zaś dotyczy spisu wszystkich środków trwałych znajdujących się na terenie hotelu zarówno na części hotelowej jak i restauracyjnej.

Dla wygody dobrze jest jak środki przy pierwsze Inwentaryzacji są oznaczone etykietami z kodem kreskowym umieszczonymi w sposób elegancki i jednolity.  Bardzo ważnie jest dobre oznakowanie środków trwałych.  Spowoduje to że przy każdym następnym remanencie przedmioty te z łatwością są zidentyfikowane i spisane do bazy środków trwałych.

To z czym na co dzień boryka się Dyrektor Hotelu to niestety często zdarzające się kradzieże tym bardziej łatwość wykonania spisu weryfikacyjnego jest bardzo ważna.

Ułatwieniem mogą tu być też inwentaryzacje nalotowe, czyli niespodziewane dla pracowników hotelu. Do takich spisów warto wykorzystywać firmę zewnętrzną , która ma doświadczenie w prowadzeniu Inwentaryzacji kontrolnych i szybko i sprawnie wykaże różnice inwentaryzacyjne a nawet wskaże często osoby na których zmianie najczęściej dochodzi do nieścisłości.